Προεκτάσεις

Η Παγκόσμια Ημέρα κατά της Παιδικής Εργασίας έχει οριστεί στις 12 Ιουνίου. Καθιερώθηκε από τη Διεθνή Οργάνωση Εργασία, με στόχο την καταπολέμηση της παιδικής εργασίας και πιο συγκεκριμένα τον περιορισμό της παράνομης διακίνησης παιδιών. Υπολογίζεται ότι κάθε χρόνο, περίπου 1,2 εκατομμύρια παιδιά πέφτουν θύματα εκμετάλλευσης ενός καλά οργανωμένου δικτύου, που έχει στήσει μια γέφυρα μεταφοράς παιδιών από τις αναπτυσσόμενες στις βιομηχανικά αναπτυγμένες χώρες.Η 12η Ιουνίου είναι, επίσης, αφιερωμένη στα παιδιά της αφρικανικής ηπείρου, που στην πλειοψηφία τους εργάζονται από πολύ τρυφερές ηλικίες και κάτω από αντίξοες συνθήκες. Το συγκεκριμένο wiki μπορεί να ενταχθεί στις προτεινόμενες δράσεις για εκείνη την ημέρα στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση (τάξη Στ') με σκοπό οι μαθητές αφού διαβάσουν και κατανοήσουν τα δικαιώματα των παιδιών τα οποία καταγράφονται στο σχολικό τους βιβλίο “Κοινωνική και Πολιτική αγωγή”,να μπορούν να διακρίνουν περιπτώσεις παραβίασης τους, να μπορούν να διακρίνουν βασικές έννοιες όπως η υποχρέωση και το δικαίωμα και να μπορούν να ορίσουν την έννοια εκμετάλλευση με απλό τρόπο. Μέσα από παραδείγματα παραβίασης των δικαιωμάτων των παιδιών οι μαθητές θα έχουν την δυνατότητα να ξεχωρίζουν ποιο δικαίωμα παραβιάζεται και να μπορούν να βρουν τρόπους για την προστασία τους.

Μια πλευρά του θέματος που δεν περιλαμβάνεται ούτε στο βιβλίο αλλά ούτε και στο wiki είναι “Το φαινόμενο της παιδικής εργασίας στην Ελλάδα”. Οι μαθητές θα μπορούσαν να διαβάσουν το άρθρο “Η παιδική εργασία στην Ελλάδα | Το χθες και το σήμερα” (http://www.iforinterview.com/h-paidikh-ergasia-sthn-ellada-to-xthes-kai-to-shmera/ ) ώστε να συγκρίνουν τα δεδομένα του wiki που αναφέρεται σε χώρες όπως το Πακιστάν και την Ινδία με την κατάσταση που επικρατούσε και επικρατεί στην Ελλάδα.

Τέλος, οι μαθητές θα μπορούσαν να οργανώσουν μια ημερίδα στο σχολείο με θέμα την παιδική εργασία και εκμετάλλευση, στην οποία θα παρουσιάζουν τις πτυχές του θέματος που διάβασαν, ανέλυσαν και κρίνουν οι ίδιοι ιδιαίτερα σημαντικές με σκοπό να ενημερώσουν και να προβληματίσουν τους υπόλοιπους συμμαθητές τους.

Εκτός αν ορίζεται διαφορετικά, το περιεχόμενο αυτής της σελίδας διανέμεται σύμφωνα με την άδεια Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License